M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Tesco Polska sprzeda swoje największe hipermarkety

Joanna Niewiadomska | 1 sierpnia 2019, 06:00

Detalista zamierza przebudować sieć w Polsce, skupiając się na mniejszych, bardziej rentowych, formatach.

Tesco Polska przekazała pracownikom szczegóły planu dotyczącego skoncentrowania swoich działań w Polsce na formatach mniejszych sklepów, które notują lepsze wyniki. Detalista potwierdził, że jest na etapie finalizacji umów sprzedaży swoich ośmiu dużych hipermarketów. Pozostałe mają być przebudowane do formatu tzw. hipermarketu kompaktowego, który będzie funkcjonował obok już działających supermarketów. 

Pierwszy etap zmian zaplanowany jest na sierpień i wiąże się z redukcją asortymentu w największych sklepach oraz "uproszczeniem i dopasowaniem" asortymentu w supermarketach. Sieć utrzymuje, że nowy asortyment ma być prostszy do zarządzania dla pracowników w sklepach. 

- Nasza decyzja, by skupić się na mniejszych formatach sklepów odzwierciedla zmieniające się oczekiwania polskich klientów i trendy na rynku detalicznym. Nasze hipermarkety kompaktowe i supermarkety będą cały czas oferować bogaty wybór produktów spożywczych, wraz z popularną marką odzieżową F&F czy sezonowymi produktami przemysłowymi - powiedział Matt Simister, prezes Tesco w Europie Środkowej. 

Tesco poinformowało również pracowników o zmianach organizacyjnych związanych z nowym modelem prowadzenia biznesu. Według Martina Behana, dyrektora zarządzającego Tesco Polska, stanowią one część pracy Tesco na rzecz poprawy konkurencyjności biznesu w Polsce i "są kontynuacją wcześniejszych pozytywnych doświadczeń z dopasowywaniem asortymentu i zmniejszaniem powierzchni największych hipermarketów".  

 
 

Czytaj więcej na temat: