Zagranica

Marketerzy motoryzacyjni coraz bardziej domagają się od magazynów działań typu product placement

Najwięksi marketerzy motoryzacyjni coraz mocniej naciskają na amerykańskich wydawców magazynów, by ci zgadzali się na niestandardowe działania reklamowe, coraz częściej...

Najwięksi marketerzy motoryzacyjni coraz mocniej naciskają na amerykańskich wydawców magazynów, by ci zgadzali się na niestandardowe działania reklamowe, coraz częściej będące czymś w rodzaju magazynowego product placementu. Jednym z najnowszych przykładów jest akcja koncernu GM, a konkretnie jego działu obsługującego markę Hummer. W magazynie kulturalnym “Black Book” opublikowany został artykuł o zespole muzycznym Ratatat – młodym popularnym zespole, który w dużej mierze zaistniał dzięki występom w reklamach Hummera. Towarzyszące artykułowi w “Black Book” zdjęcie Ratatat pokazuje członków zespołu, którym oczywiście towarzyszy hummer. Zdaniem obserwatorów amerykańskiego rynku zainteresowanie marketerów motoryzacyjnych tego typu akcjami gwałtownie rośnie i powoduje coraz większą presję na wydawców. To z kolei zaczyna w USA wywoływać poważne obawy o wyraźny podział contentu magazynowego na część merytoryczną i reklamową. (“Advertising Age”)