Najwięksi marketerzy motoryzacyjni coraz mocniej naciskają na amerykańskich wydawców magazynów, by ci zgadzali się na niestandardowe działania reklamowe, coraz częściej będące czymś w rodzaju magazynowego product placementu. Jednym z najnowszych przykładów jest akcja koncernu GM, a konkretnie jego działu obsługującego markę Hummer. W magazynie kulturalnym “Black Book” opublikowany został artykuł o zespole muzycznym Ratatat – młodym popularnym zespole, który w dużej mierze zaistniał dzięki występom w reklamach Hummera. Towarzyszące artykułowi w “Black Book” zdjęcie Ratatat pokazuje członków zespołu, którym oczywiście towarzyszy hummer. Zdaniem obserwatorów amerykańskiego rynku zainteresowanie marketerów motoryzacyjnych tego typu akcjami gwałtownie rośnie i powoduje coraz większą presję na wydawców. To z kolei zaczyna w USA wywoływać poważne obawy o wyraźny podział contentu magazynowego na część merytoryczną i reklamową. (“Advertising Age”)