M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Disney przygotowuje się do starcia marketingowego z Netfliksem

( red. ) | 13 sierpnia 2019, 06:00

Firma poważnie podchodzi do uruchomienia swojego serwisu streamingowego Disney+.

Firma Disney przygotowuje się do mocnego uderzenia marketingowego wymierzonego głównie w serwisy Netflix i Amazon Prime. To priorytet strategicznej decyzji o uruchomieniu serwisu streamingowego Disney+. Celem długofalowego planu marketingowego jest zwiększenie świadomości marki o 90 proc. Firma podkreśla, że marketingowe wsparcie startu usługi to pierwsze tak duże przedsięwzięcie od 15 lat.
Dyrektor generalny spółki Disney Bob Iger powiedział, że firma będzie traktować start serwisu jako najważniejszy marketingowy zwrot w strategii. Działania będą obejmowały aktywność we wszystkich kanałach komunikacyjnych Disneya.

Kampania ma się rozpocząć jeszcze w sierpniu, początkowo w USA, ale szybko rozprzestrzeni się na wybrane rynki międzynarodowe. Członkowie klubu D23 będą pierwszymi osobami, którym zaoferowane zostaną subskrypcje.
Według badania YouGov znajomość Amazon Prime w Wielkiej Brytanii wynosi 80,9 proc., a Netfliksa – 94,1 proc. Disney chce osiągnąć wynik rozpoznawalności 90 proc. w jak najkrótszym czasie.
Działanie będzie kosztowne. Netflix zainwestował w marketing w 2018 r. 2,37 mld dol., głównie w celu promocji produkcji własnych. Dla porównania w ubiegłym roku Disney zainwestował około 2,8 mld dol. (2,3 mld funtów) w cały swój biznes, jak podaje Statista.
W Wielkiej Brytanii serwisy streamingowe zyskują popularność. Najnowsze dane Ofcom pokazują, że 47 proc. brytyjskich gospodarstw domowych jest obecnie zarejestrowanych w jakiejkolwiek platformie streamingowej, w porównaniu z 39 proc. rok temu.
Wiele gospodarstw domowych korzysta z więcej niż jednej usługi, a łączna liczba abonamentów streamingowych w Wielkiej Brytanii wzrosła z 15,6 mln w 2018 r. do 19,1 mln obecnie.
Czas spędzany na oglądaniu serwisów streamingowych również rośnie. Dorosły Brytyjczyk ogląda seriale średnio przez 26 minut dziennie, w porównaniu z 34 minutami spędzanymi na YouTube i 3 godzinami i 12 minutami przed telewizorem.
Disney jest jedną z wielu firm, które chcą wykorzystać rosnący popyt na usługi streamingowe. ITV i BBC zamierzają uruchomić własną usługę strumieniowego przesyłania danych podobnie jak Britbox jeszcze w tym roku. Channel 4 w tym czasie testuje płatną wersję swojej usługi na żądanie All4 w wersji bez reklam.
 
(Marketing Week)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,