Zagranica

Producenci napojów w USA ograniczą ich sprzedaż w szkołach

Najwięksi producenci napojów bezalkoholowych w Stanach Zjednoczonych, zrzeszeni w The American Beverages Association, przyjęli nowe regulacje dotyczące sprzedaży w szkołach....

Najwięksi producenci napojów bezalkoholowych w Stanach Zjednoczonych, zrzeszeni w The American Beverages Association, przyjęli nowe regulacje dotyczące sprzedaży w szkołach. Mają one wychodzić naprzeciw przepisom rządowym zmierzającym do ograniczenia sprzedaży tych napojów w placówkach szkolnych (głównie ze względu na ich wysoką kaloryczność). Producenci zobowiązali się, że w automatach w szkołach podstawowych w ogóle nie będą sprzedawać napojów słodzonych (będą tam dostępne jedynie 100-proc. soki owocowe i woda mineralna). W szkołach średnich nie będzie napojów wysokosłodzonych, a jedynie napoje niskokaloryczne, napoje dla sportowców, woda i soki owocowe. Natomiast w automatach w szkołach wyższych napoje słodzone mają stanowić nie więcej niż 50 proc. asortymentu. Regulacje nic nie mówią o napojach energetycznych, ale zarówno Coca-Cola, jak i PepsiCo twierdzą, że nie będą one sprzedawane w szkołach. Dodatkowo producenci zapewniają, że ich jedynym kanałem dystrybucji w szkołach będą automaty z napojami. (“Advertising Age”)