M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Google zbadał preferencje polskich nabywców mebli

Paweł Piasecki | 20 sierpnia 2019, 06:00

Choć Polska jest dużym producentem mebli, wciąż najchętniej kupujemy w zagranicznych sieciach.

Według danych Google Polska w lutym 2019 r. na sieć IKEA przypadło 25,2 proc. wyszukiwań mebli, na Leroy Merlin 12,8 proc., a na Castoramę 12,5 proc. Z polskich sieci najwyżej uplasowały się Kler (11,4 proc.) i Agata Meble (9,8 proc.).

Raport Google Consumer Barometer 2018 pokazuje, że Polacy coraz częściej szukają foteli i krzeseł – ich wyszukiwanie wzrosło o 57 proc. (najszybszy wzrost rok do roku w lutym 2019 r.). Chętnie wyszukiwane są również stoły (wzrost o 47 proc). Wiodącym stylem podczas wyszukiwania mebli w ogóle jest “glamour”. Do polskich sypialni coraz częściej trafiają toaletki (wzrost wyszukiwań o 240 proc.) i nowe materace (wzrost aż o 370 proc.). W obszarze mebli kuchennych maleje zainteresowanie białymi zabudowami, natomiast rośnie wyraźnie (o 50 proc.)  połączeniami czerni z drewnem. Mebli szukamy głównie jesienią – największa liczba wyszukiwań przypadła w 2018 r. na listopad, m.in. za sprawą wyprzedaży z okazji Black Friday.

Polska jest czwartym eksporterem mebli na świecie i szóstym największym ich producentem – wynika z badań Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , ,