Kraj

TUnŻ Nationwide zmieni nazwę na Aegon

Nationwide Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie SA zmieni nazwę i markę handlową na Aegon. To efekt przejęcia polskiej spółki należącej do...

Nationwide Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie SA zmieni nazwę i markę handlową na Aegon. To efekt przejęcia polskiej spółki należącej do amerykańskiego Nationwide Global Holdings przez holenderską grupę Aegon. Finalizacja umowy i uzyskanie wymaganych zezwoleń od Komisji Nadzoru Ubezpieczeń i Funduszy Emerytalnych (KNUiFE) i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) spodziewane jest pod koniec września. Na jesień planowana jest kampania rebrandingowa i wprowadzająca markę Aegon na polski rynek. Przygotuje ją agencja A Linea, która z Nationwide pracuje od 2003 r., i dom mediowy Mediaedge:cia (szczegóły kampanii są jeszcze ustalane). Małgorzata Denst-Szymańska, dyrektor marketingu Nationwide, mówi, że nie będzie to kampania zakrojona na bardzo szeroką skalę, bowiem strategia towarzystwa jest taka, że rzadko adresuje ono swoją komunikację do klientów końcowych, a skupia się głównie na przekazie do pośredników sprzedających produkty towarzystwa. Nationwide działa w Polsce od 2000 r., specjalizuje się w ubezpieczeniach emerytalnych i inwestycyjnych. W 2002 r. miało 19 mln zł przypisu ze składki, w 2003 r. – 192 mln zł, a w 2003 r. – już 641 mln zł (to m.in. efekt wprowadzenia polis chroniących przed podatkiem od dochodów kapitałowych). (MB)