Zagranica

Estée Lauder stawia na influencerów w social mediach

Pochłaniają oni nawet trzy czwarte wydatków na marketing cyfrowy.

Takie informacje podał podczas prezentacji kwartalnych wyników finansowych Fabrizio Freda, prezes i CEO Estée Lauder. Freda pochwalił się, że działania te przynoszą owoce dzięki precyzyjnemu kierowaniu środków “tam, gdzie jest wzrost”.

Firma, która ma w portfolio kosmetyków m.in. marki Bumble & Bumble, Clinique, La Mer i MAC, nie ujawnia pełnych informacji o strukturze wydatków marketingowych. Według danych z 2015 r. globalny budżet marketingowy sięgał 2,77 mld dol. i uważa się, że utrzymuje się na podobnym poziomie. Oprócz współpracy z mikroinfluencerami, firma zatrudnia też globalnych ambasadorów i ambasadorki, np. modelkę Karlie Kloss, która jest twarzą marki od 2018 r.

Przychody ze sprzedaży Estée Lauder za 2018 r. wyniosły 14,86 mld dol., o 9 proc. więcej niż w 2017 r.

(TheDrum.com)