M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

ARC Rynek i Opinia: Polacy najlepiej oceniają programy Rossmanna

Joanna Niewiadomska | 30 sierpnia 2019, 06:00

Najpopularniejszymi programami lojalnościowymi w Polsce są Moja Biedronka, Payback i Club Vitay (Orlen).

Jak wynika z badania Monitor Programów Lojalnościowych przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia, 59% Polaków przyznaje, że korzysta z programów lojalnościowych. 

Najpopularniejsze są wśród nich: Moja Biedronka, Payback i Club Vitay, dalej Klub Rossmann i CCC Klub. Badacze podkreślają, że Lidl Plus, który został wprowadzony 4 miesiące przed realizacją badania, znalazł się na wysokiej siódmej pozycji.

Jednocześnie ankietowani najlepiej ocenili programy Rosmanna - Rossnę! (85%) i Club Rossmann (82%).

Podobnie jak w latach poprzednich najczęściej uzyskiwaną korzyścią jest rabat lub zniżka na zakup produktów czy usług, jednak tym razem widać wyraźny wzrost zainteresowania możliwością wsparcia w ramach programu wybranego celu charytatywnego (wzrost z 4% do 10%).

Uczestnicy programów lojalnościowych wykazują też coraz większą aktywność w programach - ponad 40% z nich to osoby bardzo aktywne, co oznacza, że są one na bieżąco, jeśli chodzi o status w programie, starają się zawsze korzystać z dostępnych zniżek lub nagród. Wskaźnik ten wzrósł w porównaniu z poprzednią edycją o 10 p.p. Największą grupę nadal stanowią uczestnicy aktywni, którzy od czasu do czasu sprawdzają swój status i okazują kartę programu, gdy przypomni im o tym sprzedawca.

W porównaniu z poprzednim badaniem o 12 p.p. wzrósł także odsetek osób korzystających z aplikacji mobilnych programów lojalnościowych - stanowią one już 72% użytkowników. Z aplikacji mobilnych programów lojalnościowych korzystają najczęściej osoby do 35. roku życia, przy czym wyższy odsetek stanowią kobiety. Wśród aplikacji najpopularniejsza jest ta Klubu Rossmann, choć łącznie to programy hipermarketów i dyskontów stanowią największy udział wśród korzystających z aplikacji mobilnych. Także tutaj ARC zwraca uwagę na znaczenie Lidl Plus. 

Polscy konsumenci częściej niż jeszcze rok temu dostrzegają korzyści dla siebie płynące z uczestnictwa w programach lojalnościowych. O 8 p.p. wzrósł odsetek osób twierdzących, że programy lojalnościowe są tak samo korzystne dla firm, jak i klientów - komentuje Agnieszka Doktorska, kierownik projektu z ARC Rynek i Opinia.

Monitor Programów Lojalnościowych 2019 to dziewiąta edycja badania ARC Rynek i Opinia na temat programów lojalnościowych.  

Czytaj więcej na temat: , , , ,