M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Starcom: Spadek rynku TV wyhamowuje

Maciej Burlikowski | 30 sierpnia 2019, 06:00

TV Polsat: Druga połowa roku powinna być lepsza.

Według szacunków domu mediowego Starcom rynek reklamy telewizyjnej w tym roku jest w słabszej kondycji niż w ub.r. Po pierwszej połowie br. wydatki na reklamy TV wyniosły 2,159 mld zł netto, o 1,8% (39 mln zł) mniej niż w I poł. ub.r. Ale jest i dobra wiadomość - jego spadek wyhamowuje. W pierwszym kwartale br. spadek rynku wyniósł bowiem 3,1% - do 965 mln zł, podczas gdy w ostatnim kwartale zmalał już tylko 0,7% - do 1,194 mld zł.

- Wierzymy, że druga połowa roku ma szansę przynieść lepsze rezultaty, dlatego podtrzymujemy nasze oczekiwanie niskiego jednocyfrowego wzrostu rynku w całym roku - przewiduje Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat, jednego z dwóch obok grupy Discovery TVN największych komercyjnych nadawców telewizyjnych w kraju.

 W całym ub.r. rynek reklamy telewizyjnej urósł o 6,3% - do 4,415 mld zł. 

Czytaj więcej na temat: , , ,