M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Pierwsze półrocze dla K2 kończy się stratą

Maciej Florek | 2 września 2019, 06:00

Przychody podobne do pierwszej połowy 2018 r.

Grupa K2 Internet podsumowała pierwsze półrocze 2019 r. Firma w omawianym okresie odnotowała przychody ze sprzedaży usług na poziomie 50,3 mln zł (-267 tys. zł w porównaniu z pierwszym półroczem 2018 r.). Wskaźnik EBITDA wyniósł 1,9 mln zł, a strata netto - 1,5 mln zł.

Segment agencyjny zanotował przychody za pierwsze półrocze 2019 r. na niższym poziomie w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Przyczyniło się do tego zarówno nietypowe, często uwarunkowane zewnętrznie, zmniejszenie aktywności niektórych klientów, jak i istotne koszty działań sprzedażowych. W efekcie tego wynik segmentu agencyjnego za pierwsze półrocze 2019 r. jest poniżej oczekiwań zarządu.

Pierwsze półrocze w segmencie mediowym charakteryzowało się 5% wzrostem przychodów w stosunku do analogicznego okresu roku 2018. Wpływ na wynik finansowy miała przede wszystkim kontynuacja bieżącej obsługi kluczowych klientów, m.in. spółek należących do Grupy Danone takich jak Nutricia, Żywiec Zdrój, Carrefour, Glosel czy Pracuj.pl, dla którego zrealizowano dwie duże kampanie multimedialne. W pierwszym kwartale do grona klientów dołączyła firma Princess Food Besloten Vennootschap. W drugim kwartale 2019 klientem K2
Precise został Murapol, która będzie obsługiwana w obszarze planowania i zakupu wszystkich mediów.

Czytaj więcej na temat: ,