Kraj

Etno Cafe i Organique we wspólnym projekcie

Właściciel sieci kawiarni i "browaru kawowego" oraz producent kosmetyków naturalnych wprowadzają na rynek kosmetyki na bazie odpadów kawowych.

Etno Cafe i Organique we wspólnym projekcie
Etno Cafe – właściciel sieci kawiarni, palarni kawy i “browaru kawowego” – oraz Organique – producent naturalnych kosmetyków – połączyli siły i zasoby we wspólnym projekcie. Formy chcą wprowadzają na rynek kosmetyki na bazie odpadów kawowych, na początek dwa produkty.
Do sprzedaży w kawiarniach i sklepie internetowym Etno Cafe trafił już pierwszy z nich, jakim jest zestaw do samodzielnego przygotowania peelingu kawowego do ust i stóp oraz pasty peelingującej do skóry głowy. W skład zestawu wchodzi kawa Etno Cafe, glinka Ghassoul i olejek eteryczny.
 
Drugim będzie glicerynowe mydło z dodatkiem błony srebrzystej ziarna kawowego, która jest pozostałością procesu palenia kawy. Trafi do sprzedaży jesienią, a firmy zapowiadają także kolejne kosmetyki. 
 
– To efekt naszych wieloletnich badań nad wykorzystaniem odpadów kawowych na szeroką skalę. Testujemy także wykorzystanie fusów do tworzenia suplementów diety czy brykietu opałowego – powiedział Łukasz Mrowiński, CEO Etno Cafe. 
 
Etno Cafe to rozwijająca się marka, która wprowadziła na rynek Cold Brew Coffee – pierwszą polską kawę macerowaną na zimno dostępną w szerokiej dystrybucji. 
Organique jest polską firmą, od ponad 19 lat oferującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała.