M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Faktoria Win Eurocashu jest już w 5 tys. sklepów

Joanna Niewiadomska | 3 września 2019, 06:00

Firma rozwija także ofertę dla restauratorów - Faktoria Win a la carte.

Faktoria Win, koncept dla sklepów małoformatowych wprowadzony w 2013 r. przez Grupę Eurocash, ma już swoje regały w 5 tys. placówek. 

- Kiedy wchodziliśmy na rynek z naszym projektem, Polacy spożywali średnio około 3 l wina stołowego na osobę rocznie, a głównym kanałem sprzedaży tego trunku były wówczas dyskonty, hiper- i supermarkety oraz sklepy monopolowe - mówi Jacek Owczarek, członek zarządu Grupy Eurocash. Teraz rynek wina w Polsce rośnie w tempie około 9% rocznie, a jego wartość w 2018 r. sięgnęła 3,1 mld zł i dziś w  sprzedaży tej kategorii produktowej na prowadzenie wychodzą sklepy małoformatowe. Ich udział w tym rynku wynosi już 36% wobec 25% w 2012 r. Eurocash jest przekonany, że przyczyniła się do tego Faktoria Win. – Możemy powiedzieć, że zrewolucjonizowaliśmy rynek wina w Polsce. Ostatnie lata pokazują również, że sklepy tego formatu notowały najwyższą dynamikę sprzedaży wina. W latach 2016-2018 było to blisko 15% rocznie, wobec nieco ponad 3% wzrostu, jaki notowały dyskonty - dodaje Jacek Owczarek. 

Faktoria Win to regały z wyborem win stołowych, które właścicielom sklepów detalicznych udostępnia Grupa Eurocash. Stają  zarówno w sklepach zrzeszonych w sieciach partnerskich i franczyzowych organizowanych przez Eurocash, takich jak Delikatesy Centrum, ABC, Lewiatan, Euro Sklep czy Groszek, jak i w sklepach niezrzeszonych, a także na stacjach benzynowych i lotniskach. Wina dostępne na regale Faktorii Win podzielono na pięć okazji, w związku z którymi Polacy najchętniej kupują wino: Do posiłku, Na prezent, Na randkę, Relaks i Z przyjaciółmi. Asortyment Faktorii Win obejmuje obecnie ok. 200 pozycji w sprzedaży detalicznej. 

Faktoria Win rozwija także ofertę dla branży HoReCA. W projekcie Faktoria Win a la carte oferuje wybór ponad 300  win z całego świata przeznaczonych specjalnie dla restauracji. W ramach Faktorii Win a la carte dostępne są również wine bary i mobilne roll bary. – Uważnie przyglądamy się biznesowi restauratora, żeby zaproponować mu wybór ok. 10-20 optymalnych i komplementarnych pozycji produktowych. W ramach współpracy z właścicielami takich barów, szkolimy barmanów i zapewniamy pomoc w promocji każdego obiektu – dodaje Karolina Kulinek-Łatka, dyrektor generalna Faktorii Win. 

Czytaj więcej na temat: ,