M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Yieldbird zrealizował kampanię programmatic audio dla Grupy Radiowej Agory

Katarzyna Woźniak | 3 września 2019, 06:00

Kampania wykorzystywała reklamę audio sprzedawaną w modelu programatycznym.

Yieldbird, firma specjalizująca się w optymalizacji zasobów reklamowych wydawców, we współpracy z agencją Resolution z Grupy OMD, przeprowadziła kampanię wykorzystującą reklamę audio sprzedawaną w modelu programatycznym. Działania reklamowe dla klienta z segmentu motoryzacyjnego premium były prowadzone na powierzchniach należących do Grupy Radiowej Agory.
Spotów mogli wysłuchać odbiorcy audycji radiowych i podcastów w playerze online Radia Tok FM i internetowego radia Tuba FM. Reklamy zostały przygotowane w formacie MP4, zgodnie ze standardem VAST (emitowane jako pre-roll i post-roll), a także jako MP3 w standardzie VAST. Ich zakup w modelu programatycznym pozwolił na zastosowanie szeregu opcji targetowania, zbliżonych do tych dostępnych w reklamie wideo i display, oraz na wykorzystanie danych tzw. 1st i 3rd party data.

Ponad 20 mln osób w Polsce codziennie słucha radia, a około 20% polskich użytkowników internetu regularnie słucha podcastów. Mimo to liczba kampanii audio sprzedawanych w modelu programatycznym jest nadal niewielka. Jak podkreślają eksperci Yieldbird i Resolution, wynika to z niskiej świadomości korzyści, jakie może dać reklamodawcom automatyzacja zakupu reklam w kanale audio. Problemem są również wymagające aspekty techniczne związane z obsługą tego typu emisji. Głównym udziałowcem Yieldbird jest Agora SA.

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,