Zagranica

Marks & Spencer próbuje radzić sobie z mikroplastikiem

Sieć w tym roku zrezygnuje z brokatu na choinkach.

W Wielkiej Brytanii sieć Marks & Spencer ogłosiła kolejny krok w walce z mikroplastikiem. Tegoroczne ozdoby choinkowe będą pozbawione brokatu. Sieć usunęła również brokat ze wszystkich ozdób choinkowych, które będzie miała w ofercie.
Nowa inicjatywa obejmuje również kartki z życzeniami, papier do pakowania prezentów, przywieszki, torby na prezenty, kalendarze. W ofercie pojawią się inne wersje produktów przeznaczonych do panowania prezentów – tym razem nadających się do całkowitego recyklingu. To kolejny krok w realizacji obietnicy sieci, że do 2020 r. wszystkie materiały opakowaniowe sieci będą dostępne w wersji do ekologicznej utylizacji.
W tym roku sieć detaliczna usunęła już brokat z produktów, które klasyfikowane są jako okazjonalne prezenty: jak kartki, opakowania roślin doniczkowych itp. Firma deklaruje, że usunęła już 1000 ton opakowań z tworzyw sztucznych ze swojego asortymentu i dokłada starań, by do 2022 r. wszystkie opakowania produktów na jej półkach mogły być poddane recyklingowi.

(Marketing Week)