Zagranica

Brytyjski rząd przygotowuje kampanię "Get ready for brexit"

Rząd brytyjski startuje z największą w historii kampanią informacyjną, której celem jest przygotowanie społeczeństwa na warunki po dokonaniu brexitu.

W Wielkiej Brytanii startuje największa w historii realizowana w mediach publicznych kampania informacyjna, za która stoi rząd. Jej celem jest przygotowanie społeczeństwa na warunki, które mają zapanować po wystąpieniu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej.
Kampania wystartowała wczoraj w telewizji, mediach społecznościowych, na nośnikach OOH i w internecie. Planowa data brexitu to 31 października. Według Downing Street kampania ma kosztować podatnika 100 mln funtów.
Rząd adresuje komunikat do obywateli Wielkiej Brytanii chcących podróżować do Europy, a także do przedstawicieli poszczególnych zawodów, jak handlowcy czy prawnicy. Pierwsze hasło “Get ready for brexit” pojawiło się na dużym billboardzie obok sklepu sieci John Lewis w centrum handlowym Westfield (Stratford) we wschodnim Londynie.
Kampanii towarzyszyć będą pokazy i panele informacyjne, a także wydarzenia zachęcające do odwiedzenia strony Gov.uk i skorzystania z nowego narzędzia do sprawdzania, które doradza, jak szybko przygotować się do brexitu. Kontent stanowią również filmy instruktażowe i przewodniki krok po kroku.
Kampania startuje w momencie, gdy badania rządowe sugerują, że tylko 50% społeczeństwa uważa, że ​​Wielka Brytania opuści UE 31 października; 42% małych i średnich firm nie jest pewnych, jak się do tego przygotować, a tylko 31% brytyjskiej opinii publicznej szukało w mediach informacji na temat przygotowania się do brexitu.

(Marketing Week)