M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

YouTube z karą 170 mln dolarów za naruszanie prywatności dzieci

( red. ) | 5 września 2019, 06:00

Amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) oskarżyła serwis Google o zbieranie danych dzieci w wieku poniżej 13 lat bez zgody rodziców.

Komisja uznała, że dane były zbierane z myślą o kierowaniu reklam do dzieci, co stanowi naruszenie ustawy o ochronie prywatności dzieci w internecie z 1998 r. (Children's Online Privacy Protection Act). Przewodniczący FTC FTC Joe Simons stwierdził, że Google z jednej strony oficjalnie zaprzecza, jakoby części serwisu YouTube były kierowane do dzieci, ale w prezentacjach dla reklamodawców przedstawia inny obraz. Według FTC właściciel YouTube miał przykładowo w rozmowach z Mattelem mówić o serwisie jako liderze w zakresie dotarcia do dzieci w wieku lat 6-11.

Google zgodził się na zapłacenie kwoty 170 mln dolarów w wyniku ugody z FTC. 136 mln dol. wpłynie na konto Komisji - to największa jak dotąd grzywna wymierzona w związku z powyższą ustawą - a kolejne 34 mln dol. otrzyma stan Nowy Jork. W ramach ugody YouTube został też zobowiązany do stworzenia nowego systemu gwarantującego, że treści kierowane do dzieci są wyraźnie oznaczone. Twórcy materiałów dla dzieci mają być ponadto powiadamiani przez YouTube, że mogą podlegać przepisom wymienionej wyżej ustawy. Serwis ma też zapewnić większą przejrzystość procesu gromadzenia danych.

CEO YouTube Susan Wojcicki zapewniła, że serwis zajął się już uważnie kwestią oglądania przez dzieci filmów bez nadzoru rodziców. Zapowiedziała, że YouTube zaprzestanie targetować reklamy w oparciu o dane na temat użytkowników oglądających materiały wideo dla dzieci. - Za cztery miesiące będziemy traktować dane o każdym odbiorcy treści dla dzieci na YouTube jako pochodzące od dziecka, bez względu na wiek takiego użytkownika - zapewniła Wojcicki.

(BBC.com)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,