Zagranica

Coca-Cola wprowadza nowy energetyk na rynek azjatycki

Firma wykorzystuje globalny trend funkcjonalny oraz sprzyjającą koniunkturę.

Coca-Cola wprowadziła na rynek wietnamski nowy napój energetyczny – Coca-Cola Energy. To przejaw realizacji strategii Coca-Coli, która ma na celu produkcję napojów w wielu segmentach rynku.

Według ankiety konsumenckiej GlobalData z IV kw. 2018 r. ok. 41% konsumentów w regionie Azji i Pacyfiku (APAC) woli eksperymentować z nowymi rodzajami napojów bezalkoholowych, a około 40% z nich jest skłonnych zapłacić więcej za napoje bezalkoholowe lepszej jakości.
Nie bez znaczenia jest również globalny trend obniżenia zawartości cukru w napojach oraz globalny trend prozdrowotny i funkcjonalny.
Badanie GlobalData’s Market Analyzer pokazuje, że rynek napojów energetycznych na rynkach APAC powinien osiągnąć wartość 36,2 mln dolarów w 2023 r. Oczekuje się, że rynek napojów energetycznych w Wietnamie osiągnie wartość 1,46 mld dolarów do 2023 r. z 1,34 mld dolarów w 2019 r.
Inne czynniki przyczyniające się do wzrostu rynku wietnamskich napojów energetycznych to poprawa klimatu gospodarczego, stabilność społeczno-polityczna i prawdopodobieństwo zaostrzenia przepisów, ponieważ Ministerstwo Finansów zaproponowało nowy podatek cukrowy w wysokości 10% na napoje słodkie od 2019 r.

(GlobalData)