Zagranica

Marks & Spencer chce zmienić swoją ofertę odzieżową

Sieć nie ma problemu z marką - jej ubrania uważane są za doskonałe pod względem gatunkowym, ale niewystarczająco modne.

Brytyjska sieć Marks & Spencer przeprowadziła badania dotyczące percepcji swojej marki. W wielu obszarach badania YouGov BrandIndex marka przoduje – problem, który ma sieć, nie wynika więc ze sposobu postrzegania marki. Z badań wynika, że dotyczy stricte produktu – oferta uznawana jest za zbyt zachowawczą i klasyczną.
Konsumenci uważają ubrania sieci za zbyt staromodne i takie, którym brakuje zaczepnego stylu. W wywiadzie dla Marketing Week szef sprzedaży odzieży i marketingu Nathan Ansell wyjaśnił, że w kolejnej kampanii sieci zdecydowany nacisk zostanie położony na produkt, a nie markę. W tym celu w ubiegłym roku sieć podzieliła się na dział odzieżowy i spożywczy. Za kreację i realizację najbliższej kampanii odpowiadać będzie agencja ODD.

(Marketing Week)