Maja Krämer założyła nową firmę Wydawnictwo ADR, którego jest właścicielką. Do lata ub.r. Maja Krämer była dyrektorem strategicznym Wydawnictwa Murator. Wydawnictwo ADR kieruje swoje publikacje i inne produkty pozawydawnicze do rolników. Działalność firmy zainaugurował w nakładzie 12 tys. egzemplarzy rocznik “Pierwszy Informator Rynku Rolnego”, którego kolejna edycja będzie na przełomie 2005 i 2006 r. Rocznik dociera bezpłatnie do wyselekcjonowanej grupy gospodarstw rolnych. Zawiera m.in. ofertę środków produkcji rolnej, środków transportu, materiałów i technologii budowlanych, ubezpieczeń i finansowania. W najbliższych planach jest codwumiesięczna seria “AgroInwestor” w formule katalogów dla rolników i inwestorów. Pierwszy z nich ukaże się pod tytułem “Ogrzewanie, klimatyzacja, chłodnictwo i docieplanie budynków w gospodarstwach rolnych”. Poza działalnością wydawniczą Wydawnictwo ADR zajmie się także rozwijaniem własnej bazy danych rolników, programem szkoleń, przyznawaniem wyróżnień dla firm mających najlepszą ofertę dla wsi i rolnictwa, dotarciem do aktywnych kobiet w środowisku wiejskim. W radzie programowej Wydawnictwa ADR jest m.in. Zygmunt Stępiński, również do lata ub.r. związany z Wydawnictwem Murator, którego był prezesem zarządu. Z Muratora rekrutuje się część zespołu Wydawnictwa ADR, w tym niektórzy handlowcy. – Nie jest jeszcze czas na kampanię wizerunkową w mediach. Koncentrujemy się w tej chwili na działaniach PR i bezpośrednim dotarciu do naszej grupy docelowej, np. na specjalistycznych targach – powiedział Artur Kozłowski, dyrektor ds. nowych projektów wydawniczych w Wydawnictwie ADR, który wcześniej również pracował w Wydawnictwie Murator jako specjalista ds. marketingu. (KP)