Kraj

Relaunch Soplicy - Bols chce być liderem segmentu mainstream wódek w Polsce

Bols Polska Sp. z o.o., jeden z wiodących producentów i dystrybutorów napojów alkoholowych w Polsce, przygotował relaunch wódki Soplica i...

Bols Polska Sp. z o.o., jeden z wiodących producentów i dystrybutorów napojów alkoholowych w Polsce, przygotował relaunch wódki Soplica i nową koncepcję promowania marki. Nowemu wizerunkowi towarzyszy obniżka ceny o 6 proc. i BTL-owa akcja promocyjna przygotowana przez Focus Media Group. Dzięki temu należący od niedawna do grupy amerykańskiej Central European Distribution Corporation (CEDC) Bols chce być liderem w segmencie mainstream na rynku wódki w Polsce. Soplica to obecnie 9. pod względem sprzedaży marka wódki w Polsce, a 3. w segmencie mainstream, który generuje największą sprzedaż wódki czystej. Liderem zarówno segmentu, jak i całego rynku (14,6 proc.) jest marka Absolwent (należąca do przejmowanego przez CEDC Polmosu Białystok), a numerem dwa w mainstream jest wódka Sobieski (Sobieski Dystrybucja – największy obecnie w kraju producent wódki). Nowa “szroniona” etykieta Soplicy wkomponowana została w kształt butelki, co daje efekt lekkości i czystości (ma to odzwierciedlać walory smakowe wódki), ikona kawalerzysty na koniu ma zaś symbolizować dynamikę, siłę i odwagę – nawiązując do tradycyjnych polskich wartości (podobnie jak data i miejsce powstania pierwszej Soplicy – Gniezno 1891). – Dość rewolucyjne zmiany, jakie wprowadziliśmy w marce Soplica, są wynikiem badań konsumenckich przeprowadzonych przez SMG/KRC na nasze zlecenie – przyznaje Aldona Szczerba, product group manager w Bols Polska. – Nowa strategia dla tej marki jest pierwszą, którą w tak dużym stopniu oparliśmy na psychograficznych cechach jej konsumentów (mężczyzn w wieku 25-45 lat). Zmiana opakowania to element nowej strategii tej marki, która ma na celu wykreowanie wizerunku Soplicy jako polskiej wódki na dobre, drobne okazje. Atutem Soplicy w walce o rynek ma być też cena – rekomendowaną cenę butelki 0,5 l w handlu tradycyjnym obniżono z ok. 20,6 do 19,49 zł (o 6 proc.). Relaunchowi Stolicy towarzyszy ogólnopolska kampania w punktach sprzedaży wspierana atrakcyjnymi wizualnie materiałami promocyjnymi (plakaty A4, ekspozytory międzypółkowe, listwy półkowe, bilownice, wobblery, papier pakowy, zawieszki na butelkę). Kreację oraz materiały POS przygotowała agencja Focus Media Group Sp. z o.o., która wygrała przetarg zorganizowany przez Bolsa. We wczorajszym Dziennym Serwisie informowaliśmy, że Bols wprowadził nową butelkę i odświeża wizerunek swojej flagowej marki wódki Bols, obecnego lidera segmentu premium (37-38 proc. udziałów), a CEDC po uzyskaniu wymaganej zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów finalizuje przejęcie Bolsa, za którego zapłaci dotychczasowym właścicielom – francuskiemu holdingowi Remy Cointreau SA i funduszowi inwestycyjnemu Takirra Investment Corp. – równowartość 270 mln dol. w gotówce i własnych akcjach. (MB)