Kraj

Henkel stawia na młode liderki

W mającym na celu rozwijanie postaw liderskich programie Rebelki udział wzięło 20 nastolatek wspieranych przez mentorki z Henkla.

Henkel Polska we współpracy z platformą edukacyjną Zwolnieni z Teorii zorganizował skierowany do młodych  kobiet program społeczny  – “Rebelki”. W ramach inicjatywy 20 nastoletnich uczestniczek przy wsparciu mentorek z Henkla zrealizowało pięć autorskich projektów społecznych, co w założeniu przyczynić się miało – jak podaje marketer – do “rozwijania postaw liderskich wśród młodych, aktywnych społecznie dziewczyn, a przez to do inicjowania zmiany społecznej”. 

– Program Rebelki to kolejna inicjatywa Henkla na rzecz różnorodności. Jestem przekonana, że nowe doświadczenia, sukcesy i pokonane trudności będą dla uczestniczek świetną lekcją, która zaowocuje w przyszłości i przełoży się nie tylko na ich kolejne projekty, lecz także na budowę kapitału społecznego – powiedziała Anna Kobierska, corporate communications senior specialist w firmie Henkel i mentorka w programie Rebelki. 

Do udziału w programie zgłosiło się blisko 100 kandydatek w wieku 15-19 lat, spośród których dwustopniowej rekrutacji wyłoniono ostatecznie 20 uczestniczek z całej Polski. Program obejmował udział w trzech zjazdach szkoleniowych, prowadzonych przez ekspertów z firmy Henkel Polska i Fundacji Zwolnieni z Teorii. Każde spotkanie poświęcone było poszczególnym etapom tworzenia projektu społecznego: od procesu planowania do jego finalizacji. 

To nie pierwsza akcja Henkla wspierająca politykę różnorodności – od 2013 r. firma realizuje program aktywizacji zawodowej “W drodze do pracy”.