Zagranica

6 czerwca Unilever przejął Bestfoods za 23,4 mld USD

Bestfoods zaakceptował miesiąc temu propozycję zakupu złożoną przez Unilevera. Suma umowy wynosi 24,3 mld USD (dane cytowane za Unileverem, "Ad...

Bestfoods zaakceptował miesiąc temu propozycję zakupu złożoną przez Unilevera. Suma umowy wynosi 24,3 mld USD (dane cytowane za Unileverem, “Ad Age” podaje sumę 20,4 mld USD, a Komisja Europejska – 20,3 mld USD). Suma ta została podwyższona w porównaniu z poprzednimi propozycjami, które wynosiły 18,4 mld USD. Nowy koncern będzie największą firmą na świecie działającą na rynku spożywczym z przychodami w 1999 r. w wysokości 52,3 mld USD. Bestfoods wydał w ub.r. na media 47,3 mln USD. Pracują dla niego BBDO z Płn. Ameryki i Bates USA. Agencją globalnie obsługującą Unilevera jest McCann-Erickson Worldwide, J. Walter Thompson i Ogilvy & Mather Worldwide. Wiodące globalne marki Unilevera to Dove, Magnum, Lipton. Marki globalne Bestfoods to Taste Breaks, Mazola, Hellmann’s i Knorr. W środę, 7 czerwca, Komisja Europejska ogłosiła jednak, że umowa zostanie poddana wnikliwej analizie. Strony będą potrzebować akceptacji komisji, by układ mógł wejść w życie. Obserwatorzy twierdzą, że być może taka zgoda nie zostanie wydana i Komisja zawetuje przejęcie Bestfoods.