Kraj

Carrefour stawia na sztuczną inteligencję

Wprowadzenie przez sieć rozwiązań z obszaru sztucznej inteligencji jest wynikiem współpracy sieci z firmą Synerise.

– Obecnie Carrefour wprowadza w swoich kanałach sprzedażowych rozwiązania oparte na algorytmach AI i personalizacji pozwalające poznać preferencje zakupowe naszych klientów i na tej podstawie dopasowywać ofertę handlową do każdego z odbiorców osobno – mówi Michał Sacha, dyrektor marketingu, digital, IT, e-commerce i usług finansowych Carrefour Polska. Wykorzystanie nowych technologii sprawić ma, że udogodnienia w procesie zakupowym odczuć mają zarówno klienci e-commerce, sklepów stacjonarnych, jak również użytkownicy aplikacji mobilnej “Mój Carrefour”.

Dzięki sztucznej inteligencji klienci e-commerce otrzymują podpowiedzi produktów, którymi mogą być zainteresowani, dopasowane do ich indywidualnych preferencji na podstawie np. historii zakupowej czy stanu produktów wrzuconych do koszyka. Wyszukiwarki e-commerce i aplikacji mobilnej pomagają w sprawniejszym odnalezieniu produktów, którymi klient może być zainteresowany. Ponadto użytkownicy aplikacji mobilnej otrzymują spersonalizowane kupony zniżkowe oraz dopasowane gazetki promocyjne. Z personalizacji skorzystają również użytkownicy kart lojalnościowych, dla których indywidualnie przygotowywane będą rabaty.

Wprowadzenie rozwiązań z obszaru sztucznej inteligencji jest wynikiem współpracy sieci z firmą Synerise. Carrefour technologię Synerise  wykorzystać chce m.in. do stworzenia pełnego obrazu klienta, analizy Big Data oraz personalizacji komunikacji oraz działań promocyjnych. 

Carrefour oraz Synerise zapowiadają, że  będą również pracować nad innowacjami dla całego sektora handlu detalicznego.