Kraj

Primavera Parfum z dwucyfrowym wzrostem w I półroczu

Ponad połowę przychodów generuje sprzedaż do e- commerce.

Primavera Parfum, zajmująca się sprzedażą i dystrybucją perfum oraz kosmetyków, w I półroczu br. odnotowała 18-procentowy wzrost przychodów ze sprzedaży. Obroty przekroczyły 82 mln zł, z czego 45 mln zł wygenerowała sprzedaż do e-commerce.

– Systematycznie poszerzamy naszą ofertę, wychodząc naprzeciw zmieniającym się trendom rynkowym oraz potrzebom naszych klientów. Do połowy przyszłego roku zamierzamy rozbudować liczbę naszych produktów do 40 tysięcy – twierdzi Janina Karasek, współwłaściciel oraz dyrektor ds. rozwoju w Primavera Parfum. Obecnie asortyment firmy liczy prawie 25 tys. produktów.

Według prognoz Primavera Parfum, obroty firmy do końca tego roku sięgnąć mają poziomu ok. 200 mln zł, natomiast w 2020 r. przekroczyć 250 mln zł. W 2018 r. jej przychody ze sprzedaży wyniosły 164,11 mln zł.

W lutym tego roku w ofercie Primavera Parfum pojawiła się usługa dropshippingu, będąca modelem logistycznym sprzedaży przez internet, polegającym na przeniesieniu procesu wysyłki towaru na dostawcę. – Od początku roku za pośrednictwem dropshippingu wysłaliśmy 234 tys. paczek, co przy średnim koszyku wynoszącym około 80 zł dało 18,75 mln zł przychodów w segmencie z perspektywami na dalsze wzrosty. Potencjał jest ogromny. Na koniec zeszłego roku w Polsce było zarejestrowanych blisko 31 tys. sklepów internetowych – tłumaczy Janina Karasek z Primavera Parfum.

Grupa w ostatnim czasie pracowała także nad obniżeniem kosztów logistyki oraz sprzedaży, co w połączeniu ze znaczącym wzrostem segmentu e-commerce skutkowało poprawą innych wyników finansowych. Zysk z działalności operacyjnej (EBIT) wyniósł w I półroczu 2019 r. 3,34 mln zł (wzrost rok do roku o 51,2%), natomiast zysk brutto – 2,83 mln z i był wyższy niż rok wcześniej o 47,3%.

Wśród  planów na najbliższe miesiące firma wymienia tworzenie marek własnych, zwiększenie sprzedaży produktów wysokomarżowych oraz dalszy rozwój dropshippingu.