Kraj

Bauer testowo ograniczy wydatki na promocję "Świata Kobiety"

Wydawnictwo Bauer zamierza przetestować sprzedaż miesięcznika "Świat Kobiety" w momencie obniżenia wydatków na promocję. Wydawca nie podaje, do jakiego poziomu...

Wydawnictwo Bauer zamierza przetestować sprzedaż miesięcznika “Świat Kobiety” w momencie obniżenia wydatków na promocję. Wydawca nie podaje, do jakiego poziomu zamierza ograniczyć wydatki na reklamę. Od momentu relaunchu tego tytułu, to jest od czerwca br., wydawca silnie reklamuje magazyn w mediach. W czerwcu br. Bauer wydał na reklamę “Świata Kobiety” 720 tys. zł, a w lipcu – ponad 620 tys. zł (dane: Expert Monitor, bez autopromocji). Do czerwca tytuł nie był reklamowany. Według wydawcy rozpowszechnianie płatne pierwszego wydania odnowionego pisma przekroczyło 400 tys. egz., drugiego zaś – pół miliona egzemplarzy. Obecnie “Świat Kobiety” ukazuje się w nakładzie 820 tys. egz. Relaunch przyczynił się też do podniesienia wpływów reklamowych. Bauer informuje na podstawie Expert Monitora, że czerwcowy “Świat Kobiety” zarobił 1 mln 340 tys. zł (bez autopromocji). Dla porównania wcześniejsze wydania magazynu, jeszcze ukazującego się jako dwutygodnik, przyniosły w 2005 r. średnie wpływy reklamowe na poziomie 183 tys. zł na numer. “Świat Kobiety” w wersji bez gadżetu kosztuje 2 zł, w dwóch specyfikacjach z dodatkami: 8,90 zł i 9,90 zł. Głównymi konkurentami “Świata Kobiety” są magazyny “Claudia” (G+J Polska), “Olivia” (Axel Springer Polska) i “Poradnik Domowy” (Agora SA). (JD)