Rusza kolejna odsłona kampanii employerbrandingowej Lidla, prowadzonej w ramach platformy komunikacji pod hasłem “Więcej na radość z życia”. Tym razem w spotach udział wzięli wyłonieni w castingu pracownicy, których historie pokazywać mają różnorodność firmy, możliwości łączenia pasji i pracy oraz rozwoju. Kampania wspiera szeroko zakrojoną rekrutację na stanowiska we wszystkich obszarach firmy – w sumie firma zamierza zatrudnić blisko 1 tys. osób (obecnie w Lidlu pracuje ok. 20 tys. osób).
Kampania potrwa sześć tygodni. Za kreację kampanii odpowiada agencja LuckyYou, za planowanie i zakup mediów Havas Media, media relations 24/7 Communication.
Lidl przekonuje, że nie tylko spoty pracują na jego markę pracodawcy – firma deklaruje, że od 1 marca 2019 r. stawki płac w Lidlu wzrosły średnio o ok. 9,2% w stosunku do poziomu wynagrodzeń z roku poprzedniego. Od początku marca pracownicy sklepów zarabiają od 3100 zł brutto do 3850 zł brutto na początku zatrudnienia. Po roku pracy Lidl gwarantuje wzrost płacy do poziomu – 3250 zł brutto do 4050 zł brutto, a po dwóch latach stażu pracy od 3450 zł brutto do 4350 zł brutto. Poziom wynagrodzenia różni się w zależności od lokalizacji sklepu oraz związanych z nią kosztów życia. Menedżer sklepu na początku zatrudnienia może liczyć na wynagrodzenie od 4400 zł do 5000 zł miesięcznie brutto, po pierwszym roku wynagrodzenie wzrasta od 5000 – 5500 zł brutto, a po dwóch latach nawet od 6300 do 6800 brutto. Operator wózka widłowego w jednym z 11 centrów logistycznych może liczyć na stawkę od 4050 brutto na początku zatrudnienia, po trzech latach kwota wzrasta do 4900 brutto.
– Oferujemy zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę, wysokie wynagrodzenie i szereg dodatkowych benefitów, szkoleń, a ścieżka rozwoju jest jasna i wspólnie ustalana. 55% awansów to awanse wewnętrzne, a co warte podkreślenia, 70% stanowisk menedżerskich zajmują kobiety – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, communications manager w Lidl Polska.