Zagranica

Obawy pokolenia Z o zdrowie emocjonalne wpływają na zwyczaje zakupowe

To wynik badania przeprowadzonego przez firmę doradczą A.T. Kearney.

Pokolenie Z (post-milenialsi, osoby urodzone w latach 90. i w okolicach 2000 r.) bardziej troszczy się o swoje zdrowie psychiczne i fizyczne niż milenialsi czy pokolenie X, a większy niepokój, jaki odczuwa, wpływa na sposób, w jaki młodzi dorośli robią zakupy – wynika z badań przeprowadzonych przez firmę konsultingową A.T. Kearney. Kluczowym odkryciem jest to, że tradycyjne sklepy mogą odwołać się do tych cyfrowych tubylców (digital natives), którzy dorastali ze smartfonem w ręku i chcą zapomnieć podczas zakupów o stresie wywoływanym przez media społecznościowe.

Prawie połowa (46%) osób z pokolenia Z zadeklarowała, że niepokoi się swoim zdrowiem psychicznym i fizycznym, co stawia ich na równi ze starszym pokoleniem wyżu demograficznego (baby boomers) wyrażającym podobne obawy. O swoje zdrowie martwi się znacznie mniej (38%) milenialsów i 44% osób z pokolenia X. Jak wynika z badań, pokolenie Z chce ograniczać czas spędzany w mediach społecznościowych, czując się przytłoczone zalewem informacji.

Cztery z pięciu (81%) osób z pokolenia Z deklaruje, że lubi robić zakupy w tradycyjnych sklepach (“offline”), a 58% twierdzi, że wizyty w tych sklepach pozwalają im odłączyć się od mediów społecznościowych i świata cyfrowego (wynik najwyższy ze wszystkich czterech pokoleń). Firma A.T. Kearney przebadała 1,5 tys. konsumentów amerykańskich i kanadyjskich reprezentujących pokolenia baby boomers, X, Y (milenialsi) i Z.

(Marketingdive.com)