Kraj

Kampania reklamowa i sampling Nivea Soft Beiersdorfu

9 czerwca rozpocznie się intensywna kampania telewizyjna kremu Nivea Soft. Będzie trwała 10 dni. W tym czasie zostanie wyemitowanych 270...

9 czerwca rozpocznie się intensywna kampania telewizyjna kremu Nivea Soft. Będzie trwała 10 dni. W tym czasie zostanie wyemitowanych 270 spotów w TVP1, TVP2, Polsacie, TVN i w Wizji TV. Grupą docelową są kobiety w wieku 16 – 34 lata oraz ich partnerzy. W tym czasie Poczta Polska przeprowadzi mailing bezadresowy 5 mln próbek kremu Nivea Soft. Przy założeniu, że w Polsce jest ok. 12 mln gospodarstw domowych, akcja samplingowa dotrze do 42 proc. Próbki będą rozsyłane w całej Polsce. Celem kampanii jest dotarcie do nowej grupy odbiorców i długookresowe podniesienie udziałów rynkowych. Obecnie Nivea Soft zajmuje 2. pozycję na rynku kremów do ciała. Jego wartościowy udział wynosi 23,1 proc. Pierwsze miejsce w tym segmencie zajmuje Nivea Creme – 55,8 proc. (źródło: Beiersdorf Lechia za ACNielsen; dane za marzec – kwiecień 2000 r.). Nivea Soft został wprowadzony na polski rynek w kwietniu 1998 r. W czerwcu zdobył udziały w wysokości 1,2 proc. Po pierwszej kampanii reklamowej w październiku 1998 r. udziały wzrosły do 12,2 proc. i do 19,3 w listopadzie – grudniu 1998 r. Pomysł połączenia intensywnej kampanii reklamowej z szerokim samplingiem dla Nivea Soft został po raz pierwszy zrealizowany w 1997 r. w Wielkiej Brytanii. Beiersdorf przeprowadził tam taką akcję w wybranym regionie. Rezultat okazał się doskonały, dlatego podobne akcje zrealizowano także w innych regionach. W roku 2000 Beiersdorf roześle w ten sposób w całej Europie 80 mln próbek kremu. (AL)