W ofercie Lidl Polska pojawiła się nowa linia środków do czyszczenia Pure Home by W5, składająca się z produktów zawierających nawet 98% składników pochodzenia naturalnego. Detergenty w 100% produkowane są w Polsce, w całości z surowców pochodzących z recyklingu nadających się w 100% do ponownego recyklingu. Wiarygodność produktów w przyszłości potwierdzać mają certyfikaty Viva dla Vegan, FSC i EcoLabel – linia jest w trakcie certyfikacji.
Linia liczy sześć produktów: płyn do mycia naczyń, płyn do czyszczenia łazienki, płyn do czyszczenia kuchni, płyn do mycia szyb i luster, płyn do czyszczenia podłóg i płyn do WC.
Kampania wspierająca Pure Home by W5 obejmie telewizję, radio oraz media społecznościowe. Za kreację odpowiada GPD, a zakupem mediów zajął się Havas Media. Działania z zakresu PR prowadzi 24/7 Communication.
Marka Pure Home by W5 wpisuje się w zobowiązanie Lidl Polska dotyczące ograniczenia zużycia plastiku mówiące, że do 2025 r. Lidl Polska ograniczy zużycie plastiku w opakowaniach swoich produktów o 20%, a wszystkie plastikowe opakowania marek Lidla mają nadawać się do recyklingu.