Zagranica

Premiera nowego Cadillaca po raz pierwszy najpierw na Instagramie

Marka General Motors po raz pierwszy zdecydowała się na promowanie nowego modelu auta na platformie społecznościowej.

Premiera nowego Cadillaca po raz pierwszy najpierw na Instagramie
Oprócz Instagrama działania promujące sportową i luksusową wersję Cadillaca 2020 CT4 planowane są również na Facebooku, Twitterze, YouTube i Reddit. Grupą docelową CT4 są osoby w wieku od 25 do 35 lat, aktywnie obecne w social mediach – mówi Jason Sledziewski, dyrektor marketingu produktowego Cadillaca. To grupa, do której trudno dotrzeć przez tradycyjne media, takie jak telewizja i prasa. Tymczasem według Pew Research Center z Instagrama korzysta 67% Amerykanów z grupy wiekowej 18-29 lat i 37% w wieku od 30 do 49 lat.

Profil Cadillaca na Instagramie obserwuje ok. 2,3 mln osób, co gwarantuje duży zasięg promocji. Pierwsze wideo zapowiadające premierę auta uzyskało w ciągu niespełna tygodnia ponad 63 tys. wyświetleń.

Marka GM wcześniej stawiała bardziej na YouTube, gdzie umieszczała 40% swoich reklam w social mediach. Jednak w najnowszym badaniu firma Socialbakers zaleca markom zwiększenie wydatków reklamowych właśnie na Instagramie jako medium bardziej angażującym użytkowników, a dającym podobne zasięgi jak Facebook.