Oprócz Instagrama działania promujące sportową i luksusową wersję Cadillaca 2020 CT4 planowane są również na Facebooku, Twitterze, YouTube i Reddit. Grupą docelową CT4 są osoby w wieku od 25 do 35 lat, aktywnie obecne w social mediach – mówi Jason Sledziewski, dyrektor marketingu produktowego Cadillaca. To grupa, do której trudno dotrzeć przez tradycyjne media, takie jak telewizja i prasa. Tymczasem według Pew Research Center z Instagrama korzysta 67% Amerykanów z grupy wiekowej 18-29 lat i 37% w wieku od 30 do 49 lat.
Profil Cadillaca na Instagramie obserwuje ok. 2,3 mln osób, co gwarantuje duży zasięg promocji. Pierwsze wideo zapowiadające premierę auta uzyskało w ciągu niespełna tygodnia ponad 63 tys. wyświetleń.
Marka GM wcześniej stawiała bardziej na YouTube, gdzie umieszczała 40% swoich reklam w social mediach. Jednak w najnowszym badaniu firma Socialbakers zaleca markom zwiększenie wydatków reklamowych właśnie na Instagramie jako medium bardziej angażującym użytkowników, a dającym podobne zasięgi jak Facebook.