M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

E.Leclerc na rzecz zrównoważonego rozwoju

Joanna Niewiadomska | 23 września 2019, 06:00

Sieć testuje projekt w duchu "zero waste", w ramach którego klienci produkty sprzedawane na wagę mogą pakować do własnych pojemników.

Podczas organizowanych przez E.Leclerc V Targów Produktów Spożywczych detalista przedstawił swoje zobowiązania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Kluczowe zagadnienia sieć zebrała w "Księdze zobowiązań marek własnych dla zrównoważonego rozwoju".

Wśród zobowiązań wymieniono m.in. promowanie ekologicznych artykułów spożywczych i chemicznych, promowanie polskich producentów, ograniczenie liczby dodatków stosowanych w żywności oraz użycia oleju palmowego, wycofanie jaj z chowu klatkowego czy ograniczenie użycia plastiku oraz masy opakowań.

W praktyce E.Leclerc poszerza np. gamy produktów ekologicznych, bezglutenowych, pochodzenia roślinnego, orzechów, kasz i ryżu, których na koniec 2019 r. ma być o 61% więcej niż w 2017 r. Sieć rozbudowuje także własną markę ekologicznych środków chemicznych Uni Vert, która w przyszłym roku ma liczyć 30 pozycji (6 w 2018 r.). Celem E.Leclerc ma być także dążenie do zacieśnienia współpracy z polskimi producentami, dziś współpracuje ze 143 polskimi firmami, które produkują artykuły pod markami własnymi E.Leclerc.

- Dążymy również do zwiększenia liczby produktów oznaczonych jako "produkt polski". W przypadku produktów przetworzonych, to oznaczenie gwarantuje, że zawierają one minimum 75% składników polskiego pochodzenia. Dziś mamy ich 37, natomiast na koniec przyszłego roku liczba ta wzrośnie do 79 – powiedział Jacek Stachoń, development manager Scamark Polska, Grupa E.Leclerc Polska. Przedstawił politykę dotyczącą dodatków stosowanych w żywności. W przyszłym roku grupa zakończy proces usuwania ze składów produktów marki własnej barwników, które przy nadmiernym spożyciu mogą negatywnie wpływać na zdrowie. Równolegle realizowany jest projekt ograniczenia użycia oleju palmowego, który wycofano na razie z 13 artykułów. Do 2022 r. kolejne 20 ma być oznaczonych certyfikatem, potwierdzającym użycie oleju palmowego pozyskiwanego z poszanowaniem środowiska naturalnego. Specjalne oznaczenie uzyskają także produkty z celulozy marki własnej E.Leclerc. Do 2020 r. papiery toaletowe, ręczniki papierowe czy chusteczki otrzymają certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) - odpowiedzialnej gospodarki leśnej. Do końca 2019 r. wycofane z asortymentu marek własnych zostaną natomiast jaja pochodzące z chowu klatkowego.

Uzupełnieniem zobowiązań ma być program pilotażowy realizowany w dwóch sklepach E.Leclerc związany z ograniczeniem zużycia opakowań. W ramach projektu promującego postawę "zero waste" w placówkach w Radomiu i Łodzi klienci mogą pakować produkty sprzedawane na wagę do własnych pojemników.

Czytaj więcej na temat: , , , ,