Kraj

Facebook udostępnia pakiet interaktywnych reklam

Marki będą mogły skorzystać z ankiet w reklamach wideo, rozwiązań AR czy formatów grywalnych.

Facebook ogłosił wprowadzenie nowych formatów reklamowych, które mają podnosić interaktywność i wzmacniać dialog z odbiorcą.

Pierwszą z nowości jest możliwość tworzenia materiałów wideo zawierających ankiety i publikowanych w Aktualnościach Facebooka wyświetlanych na urządzeniach mobilnych. Z wstępnych ustaleń wynika, że reklamy ankietowe zwiększają świadomość marki w większym stopniu niż reklamy wideo i podnoszą ją w pięciu na dziewięć przypadków. Nowe rozwiązanie będzie dostępne na całym świecie już w tym miesiącu.

Coraz większa liczba reklamodawców jest również świadoma potencjału reklam tworzonych z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości (AR). W USA 63% ankietowanych internautów twierdzi, że wypróbowało kreację AR stworzoną przez markę. Facebook ogłosił rozszerzenie możliwości wykorzystania reklam AR na większą liczbę reklamodawców, rozpoczynając tej jesieni ich otwarte beta-testy na całym świecie.

Ponadto firma postanowiła o rozszerzeniu katalogu interaktywnych formatów o reklamy grywalne, które dzięki zaproszeniu odbiorcy do zaangażowania w zawartą w nich grę sprzyjają podnoszeniu poziomu konwersji. Marka Vans wspólnie z Creative Shop Facebooka stworzyła grę, w której gracz wciela się w legendę marki Vans – Stevena Van Dorena, który schodząc po zboczu góry, ma za zadanie zebrać jak największą liczbę punktów. Grywalna kreacja spowodowała wzrost znajomości reklamy (ad recall) o 4,4 pkt oraz wskaźnika przychylności do marki (favorability) o 2,4 pkt.