M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

COMvergence: Globalnie Carat był najlepszy w nowym biznesie w I półroczu

Maciej Florek | 26 września 2019, 06:00

Dentsu Aegis Network okazało się też najskuteczniejszą grupą w nowym biznesie i utrzymanych budżetach.

COMvergence opublikował nowy raport "New Business Barometer for H1 2019". Na pierwszym miejscu zestawienia pod kątem nowych i utrzymanych klientów znalazł się Carat, który mógł dodać do billingów 2 mld dol. To m.in. efekt konsolidacji budżetu mediowego P&G w Ameryce Północnej, gdzie Carat ma w nim największy udział.

Miejsce drugie zajął OMD (+709 mln dol.), trzecie - Mindshare (+610 mln dol.). Pierwszą piątkę zamykają kolejno Havas Media (+333 mln dol.). i Wavemaker (+316 mln dol.).

COMvergence stworzył też porównanie holdingów na podstawie nowego biznesu i klientów utrzymanych. Wynika z niego, że najlepiej na tych polach poradziło sobie Dentsu Aegis Network (+2,262 mld dol.), GroupM (+ 1,619 mld dol.) i Mediabrands (+416 mln dol.). Na plusie był też Havas Media (+372 mln dol.), a pod kreską znalazły się: Publicis Media (-174 mln dol.) i Omnicom (-740 mln dol.).

Raport COMvergence powstał na bazie 1186 budżetów mediowych, które zostały przeniesione do innej agencji lub w niej pozostały w 41 krajach o łącznej wartości 11,4 mld dol.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , ,