M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Barclays zmienia pozycjonowanie

Katarzyna Woźniak | 30 września 2019, 06:00

Bank chce dotrzeć do młodej grupy docelowej i zerwać z hermetycznym wizerunkiem.

W Wielkiej Brytanii wystartowała kampania banku Barclays, której celem jest dotarcie do młodej grupy docelowej. Mimo że bank uważa się za silną markę, zależy mu na poluzowaniu kołnierzyka i mocniejszym odróżnieniu się wśród innych marek oferujących usługi finansowe. Bank chce zmienić ton komunikacji, przy okazji zmienia identyfikację wizualną.
Nowy kierunek komunikacyjny marki opiera się na spostrzeżeniu, że 12,3 miliona dorosłych w Wielkiej Brytanii ma niewielkie zaufanie do usług finansowych lub nie ma ich wcale, zgodnie z danymi z badania FCA Financial Lives. Strategia ma zachęcić ludzi do bardziej pozytywnych relacji ze swoimi finansami. 
Za kreację i realizację kampanii odpowiada agencja BBH, i to pierwsza realizacja tej agencji dla marki. Agencja wygrała przetarg, na którego short-liście znalazły się agencje Abbott Mead Vickers BBDO, Mother oraz Publicis London. Barclays chce zgodnie z komunikatem kampanii pomagać klientom w działaniach, które sprawią, że pieniądze będą pracowały na ich rzecz.
Zintegrowana kampania obejmuje kanały telewizyjne, nośniki OOH, media drukowane, radio, media cyfrowe, społecznościowe, sponsoring i kanały będące własnością Barclaysa.
Za produkcję dwóch 30-sekundowych spotów odpowiada ThirtyTwo at Pulse.

(Marketing Week)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,