Kraj

IKEA z 11-procentowym wzrostem obrotów

Zapowiada otwarcie dwunastego sklepu w Polsce.

IKEA Retail w Polsce podsumowała miniony rok finansowy kończący się 31 sierpnia 2019 r. Jej przychody ze sprzedaży wzrosły o 11%, sięgając 4,5 mld zł.

–  Jest to efekt naszych inwestycji w nowe formaty spotkań z klientami, rozwój kanałów cyfrowych i sieci dystrybucji oraz przede wszystkim wspólnej, całorocznej pracy wszystkich naszych pracowników, czyli 4900 osób. W zeszłym roku otworzyliśmy unikatowy w skali światowej koncept, czyli sklep IKEA w warszawskim centrum handlowym Blue City, a w czerwcu br. uruchomiliśmy nową jednostkę logistyczną tzw. Parcel Unit w Siechnicach pod Wrocławiem – komentuje Carolina Garcia Gomez, CEO i chief sustainability officer IKEA Retail w Polsce. Wspomniany punkt umożliwia realizowanie zamówień online na małe paczki i dostarczanie ich w krótkim czasie do klientów. Od momentu jego uruchomienia, w nieco ponad trzy miesiące, obsłużył prawie 180 tys. klientów, dostarczając ok. 1,65 mln sztuk produktów. Ogółem sprzedaż online IKEI w Polsce wzrosła w ostatnim roku rozliczeniowym o 68% i stanowi dziś 10% całej sprzedaży. Od 20 sierpnia br. działa odświeżona strona internetowa.

Firma zapowiada przy okazji raportu kolejne inwestycje. Planuje m.in. otwarcie nowego sklepu w naszym kraju –  rozpoczyna się właśnie budowa placówki IKEA w Szczecinie, której otwarcie zaplanowano na pierwszą połowę 2021 r.

 – Na ten moment jest to ostatni zaplanowany standardowej wielkość sklep IKEA w Polsce, obecnie chcemy się skupić na nowych formatach spotkań z klientami. W przyszłym roku będziemy dalej rozwijać sprzedaż wielokanałową, w tym nasze kanały cyfrowe i punkty odbioru zamówień – zaznacza Carolina Garcia Gomez.