M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Po utracie T-Mobile i Showmaksa agencja FCB Bridge2Fun notuje spadki

Maciej Burlikowski | 2 października 2019, 06:00

Ale właściciele nie widzą powodów do jej zamknięcia.

Należąca do grupy telewizyjno-reklamowej 4Fun Media agencja reklamowa FCB Bridge2fun w trakcie pierwszych sześciu miesięcy br. uzyskała 4,35 mln zł przychodów, o 20% mniej niż w I poł. ub.r. To rezultat straty dwóch kluczowych klientów: jeszcze pod koniec ub.r. z naszego rynku zwinął się serwis SVoD Showmax (była to decyzja właścicieli z RPA), natomiast na początku br. firma telekomunikacyjna T-Mobile Polska (jeden z czterech największych operatorów komórkowych w kraju) zrezygnowała z usług agencji i w przetargu wybrała do współpracy agencję DDB.
O kondycji FCB Bridge2fun świadczy też spadek rentowności: w pierwszej połowie br. wypracowała ona niespełna 600 tys. zysku EBITDA, podczas gdy po I poł. ub.r. było to 1,44 mln zł.

Grupa 4Fun Media nie widzi jednak powodu do zamknięcia agencji. Przygotowała plan restrukturyzacji swoich biznesów, w którym mowa m.in. o rezygnacji z nietrafionych przedsięwzięć e-commerce, natomiast przed agencją reklamową widzi przyszłość. Zarząd grupy twierdzi, że "trwają prace nad pozyskaniem nowych kontraktów dla agencji, które pozwolą stopniowo odbudować przychody w 2020 roku". 

W całym ub.r. agencja FCB Bridge2fun uzyskała 10,5 mln zł przychodów, o 44 proc. więcej niż w 2017 r.

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,