M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Producenci e-papierosów pod lupą regulatora

Katarzyna Woźniak | 2 października 2019, 06:00

W Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii wystartowały wzmożone kontrole treści reklam promujących produkty do vapingu.

Firmy zajmujące się produkcją papierosów elektronicznych znalazły się pod lupą regulatorów w Wielkiej Brytanii. Organy regulacyjne postanowiły zbadać, co sprawia, że przekaz spotów reklamowych okazuje się byc atrakcyjny dla dzieci i młodzieży.
Urząd ds. Standardów Reklamy (ASA) otrzymał setki skarg dotyczących reklam telewizyjnych, w nośnikach OOH i w mediach społecznościowych w Wielkiej Brytanii. Skargi obejmują obawy, że reklamy zbyt łatwo trafiają do osób poniżej 18 roku życia i że "dezinformują" o zagrożeniach związanych z e-papierosami.
W Wielkiej Brytanii Public Health England promuje e-papierosy jako narzędzie rzucania palenia. Ale wiele innych krajów (m. in. USA) zakazuje ich sprzedaży albo wprowadza obostrzenia ze względu na mnożące się dowody naukowe na ich szkodliwość.
ASA poinformowała dziennik The Times, że wszczęła dochodzenia w sprawie takich firm, jak Juul, Blu i Vype. Skargi obejmują reklamę kinową z Juul, w której znajdują się wywiady z byłymi palaczami, którzy przeszli na e-papierosy, kampanię outdoorową marki Blu - miała zachęcać osoby niepalące do prób z vapingiem oraz posty w Instagramie od marki Vype adresowane do nieletnich.
 
(Marketing Week)

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,