M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

TikTok zakazuje reklamy politycznej

( red. ) | 8 października 2019, 06:00

Czwarty pod względem wielkości serwis społecznościowy robi zdecydowany ruch.

TikTok, czwarta pod względem wielkości platforma społecznościowa na świecie, zakazuje reklam politycznych i przedwyborczych. Serwis zakazuje również reklam dotyczących kwestii światopoglądowych i politycznych.
TikTok dopiero niedawno zaoferował użytkownikom możliwość korzystania z płatnych formatów reklamowych. Zarząd TikToka nie chce się mieszać w politykę, bo – jak podkreśla – w jego przekonaniu serwis straci w ten sposób swój pierwotny charakter, lekkiego medium rozrywkowego, które ma służyć budowaniu kreatywności.
TikTok już raz znalazł się pod ostrzałem. Właścicielem aplikacji jest chińska firma ByteDance. Zdaniem opinii publicznej swego czasu TikTok cenzurował informacje o protestach w Hongkongu i blokował publikowanie treści sprzyjających środowiskom LGBT. TikTok podtrzymuje, że chce dystansować się od takich platform jak Facebook, Twitter czy Instagram. Wcześniej w tym roku rząd Indii nakazał tymczasową blokadę aplikacji na terenie kraju, argumentując, że jest ona wykorzystywana do oczerniania i nękania postaci życia politycznego. W Indiach TikTok cieszy się liczącą 120 mln bazą użytkowników.
Dzisiaj TikTok oferuje szereg możliwości reklamowych, w tym reklamy wideo w kanale wejściowym, reklamy na planszy otwarcia serwisu po zalogowaniu czy reklamy natywne jak sponsorowane hashtagi. Niedawno została uruchomiona również wersja beta TikTok Creator Marketplace, która ma pomóc łączyć marki z kampaniami marketingowymi na innych platformach.

(Campaign)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,