M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Miraculum - plany marketingowo-handlowe

Serwis Dzienny | 9 czerwca 2000, 00:00

Miraculum rozszerza gamę kosmetyków z linii pielęgnacyjnej Miraculum Sensitive o kilka nowych preparatów, w tym krem do pielęgnacji biustu i...

Miraculum rozszerza gamę kosmetyków z linii pielęgnacyjnej Miraculum Sensitive o kilka nowych preparatów, w tym krem do pielęgnacji biustu i balsam wyszczuplający anitcellulitis. Kosmetyki wprowadzono na rynek w br. Obecnie linia ta generuje 20 proc. obrotów firmy. Wkrótce seria będzie powtórnie reklamowana (kampanię wprowadzającą opracowała agencja D&M Advertising, zaś działaniami PR zajmuje się od niedawna firma Open Point). Przedstawiciele Miraculum zapowiadają wprowadzenie kolejnej nowej serii preparatów pielęgnacyjnych. Nastąpi to jesienią br. Przewidziano wsparcie reklamowe, na które firma chce wyasygnować niewielkie fundusze. Dotychczas Miraculum dysponowało raczej skromnymi budżetami reklamowymi. W tym roku mają one stanowić 7,5 proc. obrotów firmy. I kwartał br. spółka zamknęła zyskiem netto w wysokości 1062 tys. zł, z czego 650 tys. zł pochodziło ze sprzedaży nieruchomości. W najbliższym czasie firma zamierza restrukturyzować działy dystrybucji (obecnie jest w nich zatrudnionych 35 handlowców) oraz przekazać 34,5 proc. udziałów, obecnie należących do skarbu państwa, Agencji Rozwoju Przemysłu. Rok1998 był szczególnie trudny dla Miraculum. Drastycznie obniżył się eksport produktów na wschodnie rynki: z 34 proc. do 10 proc. W związku z tym opracowano program restrukturyzacyjny, mający na celu redukcję kosztów. W jego ramach m.in. zwolniono w 1999 r. 150 pracowników. (MK)