M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

PKO BP do młodych o bezpieczeństwie w sieci poprzez gaming

Maciej Burlikowski | 15 października 2019, 06:00

Projekt agencji Artegence.

Bank PKO BP postanowił spróbować dotrzeć z przekazem nt. bezpieczeństwa danych w internecie do młodzieży. Na popularnym wśród nastolatków komunikatorze Messenger (platforma instant games) umieścił grę edukacyjną pt. "Bitwa o Neta". Akcja jest kierowana do osób w wieku 13-16 lat, porusza zagadnienia z zakresu cyberbezpieczeństwa i udostępniona jest bezpłatnie. Jest to kompilacja mikrogier, czyli kilkusekundowych, prostych zadań, które gracze rozgrywają jedno po drugim, na ekranach swoich smartfonów.

– Naturalną konsekwencją udostępniania młodym bankowości internetowej iPKO i mobilnej IKO jest dla nas edukacja z zakresu cyberbezpieczeństwa. Chcemy zwrócić nastolatkom uwagę na zagrożenia związane z użytkowaniem najnowszych technologii. Coraz szerszy i powszechniejszy dostęp do usług internetowych wymaga pogłębienia kompetencji cyfrowych wśród tej grupy wiekowej – przekonuje Aleksandra Gieros-Brzezińska, dyrektor pionu marketingu i komunikacji w banku PKO BP.

Gra w formie zabawy porusza aspekty związane z codziennym "surfowaniem" po internecie, takie jak konieczność ochrony swoich danych osobowych, instalacja programów antywirusowych na urządzeniach czy otwieranie załączników wiadomości z nieznanych źródeł.

Agencja Artegence opracowała mechanizm rozgrywki i warstwę wizualną gry.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,