Zagranica

Disney dzieli budżet mediowy między Publicis i Omnicom

W ten sposób kończy się trwający od maja br. największy przetarg mediowy w ostatnich latach - gra toczyła się o 3 mld dol.

Publicis ma zająć się nowym serwisem streamingowym Disney+ oraz parkami rozrywki. Te ostatnie obsługiwał wcześniej dom mediowy Carat z grupy Dentsu. O zwycięstwie Publicisu miało przesądzić przejęcie przez grupę we wrześniu br. spółki zajmującej się zarządzaniem danymi Epsilon oraz stworzenie “szytego na miarę” rozwiązania o nazwie Publicis Imagine.

Omnicom zajmie się obsługą mediową kanałów telewizyjnych (ABC, Fox, Nat Geo) oraz studiów filmowych (Marvel Studios, Lucasfilm, Pixar, Walt Disney Studios i Walt Disney Animation) na rynku północnoamerykańskim. Planowaniem i zakupem mediów dla stacji telewizyjnych zajmowała się wcześniej firma Horizon Media. Omnicom ma stworzyć do obsługi klienta osobną agencję o nazwie OMG23, nawiązującej do roku, w którym powstała firma Walta Disneya. Wyprodukowała ona w ciągu ostatniego roku pięć filmów, z których wpływy przekroczyły 1 mld dol., bijąc tym samym rekord wszech czasów. Zwycięstwo Omnicomu zwiększy w 2020 r. jego budżet związany z obsługą Disneya o ok. 50 proc.

Grupa WPP ma dalej zajmować się obsługą mediową Disneya w Indiach.

Łącznie globalny budżet mediowy Disneya wart jest prawie 3 mld dol., z czego na Omnicom przypadła nieco więcej niż połowa.

(Campaign US)