Kraj

Reklama Playa narusza normy KER [wideo]

Przedstawiciele P4 złożyli pisemną odpowiedź na skargi, informując, że przedstawione w odpowiedzi informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FiJpZPjxhKgE%22%7D
Do Komisji Etyki Reklamy (KER) wpłynęły skargi dotyczące spotu sieci Play (P4) “5G Ready”. Uznano, że reklama wprowadza klienta w błąd, sugerując, że Play ma sieć 5G.

Przedstawiciele P4  złożyli pisemną odpowiedź na skargi, informując, że przedstawione w odpowiedzi informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Został również złożony wniosek o niepublikowanie uchwały, jednak zespół KER zwrócił uwagę, że obowiązujące przepisy takiej możliwości nie przewidują.

Zdaniem KER reklama Play zawiera treści, które mogą wprowadzać odbiorców w błąd co do właściwości reklamowanych usług, nadużywać zaufania odbiorców lub wykorzystywać ich brak doświadczenia lub wiedzy i działania nie były prowadzone z należytą starannością.

T-Mobile Polska wcześniej wniósł pozew do sądu przeciw P4 w sprawie reklamy “5G Ready”, o czym informowaliśmy w kwietniu w MMP24. Kreację kampanii przygotowała agencja Grandes Kochonos, planowaniem i zakupem mediów zajął się MediaCom Warszawa.