Do Komisji Etyki Reklamy (KER) wpłynęły skargi dotyczące spotu sieci Play (P4) “5G Ready”. Uznano, że reklama wprowadza klienta w błąd, sugerując, że Play ma sieć 5G.
Przedstawiciele P4 złożyli pisemną odpowiedź na skargi, informując, że przedstawione w odpowiedzi informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Został również złożony wniosek o niepublikowanie uchwały, jednak zespół KER zwrócił uwagę, że obowiązujące przepisy takiej możliwości nie przewidują.
Zdaniem KER reklama Play zawiera treści, które mogą wprowadzać odbiorców w błąd co do właściwości reklamowanych usług, nadużywać zaufania odbiorców lub wykorzystywać ich brak doświadczenia lub wiedzy i działania nie były prowadzone z należytą starannością.
T-Mobile Polska wcześniej wniósł pozew do sądu przeciw P4 w sprawie reklamy “5G Ready”, o czym informowaliśmy w kwietniu w MMP24. Kreację kampanii przygotowała agencja Grandes Kochonos, planowaniem i zakupem mediów zajął się MediaCom Warszawa.