W III kwartale widoczność reklam wideo wzrosła o 9 punktów procentowych.
Meetrics opublikował kwartalny "Raport widoczności reklam" na temat widoczności reklam na poszczególnych rynkach europejskich. Według raportu średni wskaźnik widoczności reklam displayowych w
Polsce wynosi 56%, czyli o 2 punkty procentowe mniej w porównaniu ze wskaźnikiem widoczności w II kwartale bieżącego roku. Liderem rynku w Europie pozostaje Austria ze wskaźnikiem widoczności na poziomie 68%. Trzeci kwartał w Polsce wygląda znacznie lepiej w kategorii wideo, gdzie widoczność wzrosła o 9 pkt proc., z 60% w II kwartale 2019 r. do 69% w III kwartale.
Meetrics w swoich badaniach opiera się na definicji viewability rekomendowanej przez IAB i Media Rating Council. Reklama jest uważana za widoczną, jeśli co najmniej 50% jej powierzchni jest widoczna na ekranie przez co najmniej 1 s (dla reklam wideo przez co najmniej 2 s).
Czytaj więcej na temat: badanie, Meetrics, reklama internetowa, viewability