M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Disney+ liderem pod względem chęci konsumentów do subskrypcji

( red. ) | 31 października 2019, 06:00

Wyprzedza konkurencyjne serwisy Apple TV+, HBO Max i Peacock (NBC) także pod względem świadomości marki.

Firma badawcza Hub Entertainment Research zapytała w sierpniu br. 2,016 tys. Amerykanów o prawdopodobieństwo wykupienia przez nich subskrypcji jednego z czerech serwisów streamingu wideo, których premiery zapowiadane są na najbliższe miesiące (Disney+ i Apple TV+ w listopadzie br., HBO Max i Peacock na początku 2020 r. - daty dotyczą Stanów Zjednoczonych).

Znając koszt miesięcznego abonamentu wynoszący 12,99 dol. (pakiet Disney+, Hulu i  ESPN+) co czwarty ankietowany odpowiedział, że na pewno zapisze się lub już zapisał na subskrypcję serwisu oferującego m.in. filmy z cyklów Marvela i "Gwiezdnych wojen". Kolejne 9% zadeklarowało, że prawdopodobnie skorzysta z abonamentu. Jeszcze wyższa jest gotowość zakupu w grupie wiekowej 16-34 lata (prawie jedna trzecia ankietowanych odpowiedziała "na pewno" lub "możliwe"). Wśród respondentów z dziećmi zainteresowanych jest 4 na 10 badanych.

Pewność zakupu subskrypcji serwisu Apple wyraziło tylko 6% respondentów, a 10% twierdzi, że prawdopodobnie to zrobi. W przypadku HBO Max i Peacock odsetki potencjalnych użytkowników są jeszcze niższe z racji niepewności co do ceny oferty i zakresu oferowanych treści.

Disney+ przoduje też pod względem znajomości marki - 6 na 10 ankietowanych słyszało o tym serwisie, podczas gdy połowa wie o ofercie Apple, jedna czwarta o HBO Max i nieco mniej o Peacocku. 

Jedna piąta obecnych abonentów Netfliksa rozważa równoległe korzystanie z oferty Disney+. Największy niepokój obecnie działających serwisów budzi fakt, że aż dwie trzecie badanych skłonna jest zrezygnować z bieżącego abonamentu na rzecz Disney+ lub którejś z konkurencyjnych nowych ofert.

(TheDrum.com)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , ,