M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Nielsen uruchomił w Warszawie Innovation Lab

Piotr Machul | 5 listopada 2019, 06:00

Projekt obejmuje swym zasięgiem Europę Zachodnią i będzie zarządzany właśnie z Warszawy.

Nielsen uruchomił w Warszawie Innovation Lab. W ramach projektu firma będzie współpracować z podmiotami zaangażowanymi w promocję i wsparcie sceny start-upów oferujących rozwiązania w obszarze FMCG, big data, data science i zaawansowanej analityki. Nielsen Innovation Lab obejmuje swym zasięgiem Europę Zachodnią i zarządzany będzie z warszawskiego biura firmy.

Decyzja Nielsena o uruchomieniu projektu i o tym, że jego koordynacja odbywać się będzie z Warszawy, jest nieprzypadkowa. Od 2016 r. w stolicy działa największe Centrum Operacyjne Nielsena, które odpowiada za produkcję i analitykę danych, które są eksportowane do wielu państw europejskich, w których firma prowadzi swoją działalność. W Centrum pracuje ponad 700 specjalistów od zarządzania wielkimi zbiorami danych, korzystających na co dzień z zaawansowanych rozwiązań wspierających analitykę. Dodatkowo, Polska należy do tych krajów, w których promocja współpracy korporacji ze startu-upami jest jednym z priorytetów administracji publicznej. Realizując projekt Innovation Lab, Nielsen nawiązał już współpracę z PARP w ramach projektu Scale-Up. - Dla Nielsena ciągłe poszukiwanie innowacji technologicznych oraz promocja innowacyjnego sposobu myślenia i działania jest naturalnym procesem. Rynek handlu detalicznego rozwija się w zawrotnym tempie - zawsze staramy się być w centrum tych zmian - mówi Jagoda Zabłocka, szefowa Nielsen Innovation Lab. - Mamy wiele do zaoferowania start-upom działającym w Polsce i w Europie: od uproszczonych procedur implementacji wypracowanych wspólnie rozwiązań po ogromny zasięg, jaki mamy dzięki skali naszych operacji w Europie.

Pierwszy etap funkcjonowania Nielsen Innovation Lab rozpoczął się od nawiązania współpracy z akceleratorem FundingBox, który realizuje autorski, zaawansowany program akceleracyjny IMPACT_Poland. Właśnie rozpoczął się nowy nabór, którego partnerem jest Nielsen. Nabór potrwa do 14 listopada i jest otwarty dla wszystkich zespołów posiadających przynajmniej prototyp produktu lub usługi i które w trakcie trwania programu - we współpracy z partnerem - są w stanie dokonać jego implementacji. - Udział w IMPACT_Poland to dla startupów wyjątkowa okazja, aby w ramach sprawdzonej metodyki nawiązać współpracę z dużymi przedsiębiorstwami - mówi Tomasz Mazuryk, partner w FundingBox Accelerator. I dodaje, że partnerstwo z Nielsenem pozwoli na wspólne wspieranie zespołów zajmujących się takimi zagadnieniami jak big data, machine learning czy UI/UX.

Nielsen w Polsce zatrudnia ponad 1700 osób, co sprawia, że jest to największe biuro firmy w Europie. Analitycy i konsultanci Nielsena na co dzień pracują z największymi sieciami detalicznymi i producentami FMCG. Dodatkowo, w Warszawie zlokalizowanych jest wiele zespołów, które obsługują klientów Nielsena na całym świecie. Innovation Lab to kolejny projekt o międzynarodowym zasięgu, który koordynowany jest z polskiego oddziału Nielsena.

FundingBox Accelerator to wiodąca w Europie spółka specjalizująca się we wsparciu dla małych i średnich firm. Prowadzone przez FundingBox programy akceleracji i finansowania kaskadowego zbudowały społeczność ponad 22 tys. przedsiębiorców z całej Europy. Ponadto, firma oferuje narzędzia do zarządzania naborami innowacyjnych pomysłów, wspomagając procesy pozyskiwania finansowania ze środków publicznych.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , ,