Większość biznesu przypadnie Wavemakerowi, ale jeszcze nie jest to przesądzone w Polsce, ponieważ lokalny oddział klienta ma prawo wybrać również pozostałe agencje z GroupM. Ostatecznie będzie oznaczać to stratę dla Arena Media.
WPP wygrała międzynarodowy przetarg na obsługę mediową Axa. Z ramienia tego holdingu obsługą na ok. 30 rynkach zajmą się Wavemaker oraz GroupM. GroupM będzie pracować dla tego klienta we Francji, natomiast w pozostałych krajach będzie to Wavemaker. Jak przekazali nam przedstawiciele Axa w Polsce, lokalny oddział będzie mógł wybrać nowego partnera z GroupM, w tym Wavemakera lub MediaCom Warszawa czy Mindshare. Umowa najwcześniej wejdzie w życie w lutym 2020 r.
Według wyliczeń COMvergence budżet mediowy Axa, który był przedmiotem postępowania, wynosi 161 mln dol.
Do tej pory globalnie Axa była klientem Havas Media. W Polsce natomiast obsługą zajmowała się siostrzana agencja Havas Media – Arena Media.
Czytaj więcej na temat: AXA, WPP, GroupM, Havas Media, Arena Media, ubezpieczenia, Wavemaker, przetarg mediowy