Aż 79 proc. uczestników badania przeprowadzonego przez firmę Kantar na zlecenie YouTube w październiku br. deklaruje, że na platformie wideo online należącej do Google rozwija swoje pasje czy hobby. Wśród nastolatków ten odsetek jest jeszcze wyższy i wynosi aż 85 proc. Dla 69 proc. badanych platforma jest miejscem pierwszego wyboru w poszukiwaniu treści popularnonaukowych i edukacyjnych. Zdecydowana większość (86 proc.) ocenia je jako pomocne. Ponad połowa rodziców i aż dwie trzecie nastolatków (kategoria wiekowa 14-17 lat) korzysta też z filmów na YouTube podczas odrabiania prac domowych lub przygotowywania projektów w szkole.
Najbardziej popularny spośród kanałów w polskim YouTube, które pomagają w nauce, odrabianiu prac domowych czy w ciekawy sposób przekazują wiedzę, czyli “Historia bez cenzury” autorstwa Wojciecha Drewniaka i Tomasza Okonia, ma ponad 1 mln subskrybentów.
Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI na reprezentatywnej próbie osób w wieku 14-49 lat korzystających z YouTube przynajmniej raz w tygodniu (osoby w wieku 18-49, N=1000; osoby w wieku 14-17, N=300).
W skali globalnej filmy poradnikowe na YouTube w języku angielskim – materiały z “how to” w tytule – miały w ubiegłym roku ponad miliard godzin wyświetleń w 2018 r. (to już wewnętrzne dane platformy).