M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Grupa Agora: 293,3 mln zł przychodów w III kwartale 2019 r.

Katarzyna Kacprzak | 12 listopada 2019, 06:00

Jedyną kategorię wpływów, która była niższa niż rok wcześniej, stanowiły przychody ze sprzedaży usług poligraficznych.

Dzięki wzrostowi wpływów odnotowanemu w większości linii biznesowych w III kw. 2019 r. Grupa Agora istotnie poprawiła wyniki operacyjne – zysk na poziomie EBITDA wzrósł do 27,8 mln zł, na poziomie EBIT do 6,2 mln zł, zysk netto zaś stanowił 7,5 mln zł.

W III kw. 2019 r. Grupa Agora odnotowała 293,3 mln zł przychodów – o ponad 13% więcej niż w tym samym okresie 2018 r. Wzrost ten zapewniło Grupie zwiększenie wszystkich kategorii przychodowych poza działalnością poligraficzną, a zwłaszcza wyższe wpływy z działalności kinowej.

Przychody ze sprzedaży biletów do kin zwiększyły się do 63 mln zł. Łącznie w III kw. 2019 r. w kinach Heliosa zakupiono ponad 3,4 mln biletów, czyli o ponad 20% więcej niż przed rokiem. Dynamika wzrostu liczby sprzedanych biletów w kinach sieci Helios była po raz kolejny znacząco wyższa niż rynkowa (zgodnie z danymi Boxoffice.pl, 12,6% w Heliosie vs 4,5% na rynku). Jednocześnie o ponad 35% wzrosły przychody ze sprzedaży barowej w kinach, wyższe były też wpływy kin Heliosa z reklam.

O blisko 10% zwiększyły się również przychody ze sprzedaży usług reklamowych Grupy Agora, które sięgnęły 134,1 mln zł. Choć rosły one w większości segmentów, to ich największy wzrost zanotowały: internet – przede wszystkim za sprawą wyższych przychodów spółki Yieldbird, reklama zewnętrzna – głównie dzięki kampaniom reklamowym zrealizowanym na nośnikach Premium Citylight i Digital, a także radio.

Wzrost przychodów ze sprzedaży wydawnictw wiązał się z wyższymi wpływami Wydawnictwa Agora oraz ze sprzedaży "Gazety Wyborczej" – zarówno wydania papierowego, jak i dostępu do treści Wyborcza.pl. Na koniec września 2019 r. „Gazeta Wyborcza” miała już ponad 200 tys. aktywnych prenumerat cyfrowych, co plasuje ją w czołówce tytułów prasowych na świecie, o czym informowaliśmy w ub. tygodniu w MMP24.

Zwiększyły się też przychody z działalności filmowej Grupy, wynikające m.in. z większej liczby nowych produkcji w dystrybucji kinowej. W III kw. 2019 r. Next Film wprowadził do kin komedię kryminalną "Na bank się uda" oraz dramat historyczny "Piłsudski". Wyższe przychody z pozostałej sprzedaży zapewniła Agorze głównie działalność gastronomiczna.

Jedyną kategorię wpływów, która była niższa niż rok wcześniej, stanowiły przychody ze sprzedaży usług poligraficznych. Na ich spadek rzutowało zmniejszenie wolumenu zamówień oraz zamknięcie dwóch drukarni.

W III kw. 2019 r. sieć kin Helios powiększyła się o kolejny multipleks – czterosalowy obiekt w Pabianicach. Jednocześnie wzbogaca też swoją ofertę w dotychczas działających kinach o sale premium w koncepcie Helios Dream – w minionym kwartale uruchomiono je w multipleksach w Radomiu i Rzeszowie. AMS dzięki zakupowi udziałów w Move TV zrobił kolejny krok w budowie cyfrowego portfolio nośników i usług oraz wzmacnianiu pozycji w perspektywicznym obszarze DOOH. Działy strategii cyfrowej "Gazety Wyborczej” i Radia Tok FM dalej rozwijają swoją ofertę subskrypcji, jednocześnie pracują nad zwiększeniem przychodów w tym obszarze. 

Agora we wrześniu została większościowym udziałowcem w Online Technologies HR, oferującej innowacyjne rozwiązania informatyczne dla rekrutacji online. Spółka ta kolejny rok z rzędu znalazła się na liście 50
najszybciej rozwijających się firm technologicznych z Europy Środkowej według Deloitte. W ślad za ogłoszeniem zamiaru kupna pozostałych udziałów w Eurozet Sp. z o.o. Agora złożyła w 28 października br. wniosek do prezesa UOKiK o wyrażenie zgody na dokonanie tej transakcji.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , ,