Zagranica

Tancerze i chórzyści w reklamie Marks & Spencer

Sieć konsekwentnie przestrzega przyjętej zasady, że oddzielnie wspiera swój segment kulinarny, a oddzielnie - odzieżowy.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FIH7Htz_oY3Q%22%7D
W Wielkiej Brytanii wystartowały równolegle dwie kampanie sieci Marks & Spencer. Zgodnie z przyjętą strategią sieć oddzielnie reklamuje segment odzieżowy, a oddzielnie segment jedzenia. 
Spot “Go Jumpers” został nakręcony przez House of Pain’s i wyreżyserowany przez Jake’a Navę, który pracował m.in. dla Beyonce. W centrum spotu znajduje się 50 tańczących i skaczących osób. Sieć ma w planach sprzedanie przed świętami 5 mln swetrów i bluz, czyli tzw. jumperów. Za konceptem kreatywnym kampanii stoi agencja ODD.
Około 1/3 wydatków M&S zostanie przeznaczone na VoD i ma osiągnąć wynik 150 mln wyświetleń w mediach społecznościowych – to obszar, który dla M&S ma kluczowe znaczenie.
%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FGcZ_-KTGO-0%22%7D
Marketer poczynił również dużą inwestycję w reklamę OOH, w tym również w technologię cyfrową. Ponieważ 70% wyszukiwań produktów M&S pochodzi z urządzeń mobilnych, sieć jeszcze bardziej będzie skupiać się na konsumencie przebywającym poza domem.Kluczowa w kampanii ma być też prasa. M&S chce również dotrzeć za pomocą mailingu do 6 mln klientów. 
Druga uruchomiona kampania poświęcona jest jedzeniu. Bohaterowie drugiego spotu spacerują po świątecznym targu i próbują okazjonalnych, świątecznych pyszności. W spocie kulinarnym wystąpili Paddy McGuinness, Emma Willis i walijski chór ze szkoły podstawowej, który śpiewa specjalnie zaaranżowaną piosenkę zespołu Fleetwood Mac.

(Marketing Week)