Zagranica

Coca-Cola wprowadza do portfolio nową markę

Woda gazowana Aha zadebiutuje na rynku na początku 2020 r.

Coca-Cola ogłosiła, że na początku przyszłego roku wprowadzi na rynek gazowaną wodę z dodatkiem kofeiny pod nową marką – Aha. To pierwsza marka Coca-Coli w tym segmencie wprowadzona na rynek od ponad dekady. Aromatyzowana woda gazowana lub seltzer stały się popularną alternatywą dla konsumentów. Według danych z Beverage Marketing w 2018 r. wartość rynku wody gazowanej w butelkach wzrosła o 26 proc., do 531 mln galonów. Podczas gdy napój stanowi tylko niewielką część całego rynku wody butelkowanej, woda gazowana rośnie w znacznie szybszym tempie niż woda niegazowana, która w ub.r. wzrosła o zaledwie 4,2 proc.
Coca-Cola stara się pozycjonować nową markę jako inną od konkurencji. Dwa z ośmiu smaków Aha, Citrus + zielona herbata i czarna wiśnia + kawa, będą zawierać dodatkową kofeinę. Aha będzie sprzedawana w puszkach, a nie butelkach.
Aha nie jest pierwszą próbą wejścia Coca-Coli w segment wody gazowanej. Firma z Atlanty wprowadziła na rynek linię wody gazowanej Dasani w 2014 r. – zastąpi ją właśnie Aha. Firma wprowadziła także na rynek musującą wersję Smartwater, a w 2017 r. nabyła Topo Chico, wodę mineralną gazowaną, która jest kultową marką w Meksyku i Teksasie.
Według Nielsena w 2018 r. sprzedaż detaliczna północnoamerykańskich napojów gazowanych z portfolio Coca-Coli wzrosła o 27 proc. Mimo niezłego wyniku przychód netto firmy spadł w tym roku o 10 proc., do 31,9 mld dol.

(BBC)